Пятница, 22.11.2024, 21:59
RN-4ik
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
История тюнеров [2]
Внешний тюнинг [1]
Внутренний тюнинг [1]
Технический тюнинг [1]
Тюнинг своими руками [1]
Автозвук [1]
Аэрография [1]
Тюнинг: интересно и полезно [1]
Авто-свет. Фары. Ксенон. [1]
Колеса. Диски. Шины [1]
CHIP-тюнинг [1]
Выхлопная система [1]
Сравнительные тесты спорткаров [1]
Мини-чат
200
Наш опрос
Що краще : NFS Undeground 2 чи NFS Most Wanted_?
Кількісьть відповідей: 173
Главная » Статьи » Тюнінг авто » Автозвук

Бои по правилам - конкурс автозвука

Побудова автомобільних аудиосистем давно перестало бути просто хобби. В усім світі захоплення caraudio стало визнаним і досить популярним видом спорту – зі своїми правилами, писаними й неписаними законами, строгими й безсторонніми суддями. Правда, залежно від місцевих особливостей правила ці бувають різними

ЗК одного боку, автозвуковой спорт сприяє популяризації інсталяційної культури. З інший – дає кожному учасникові змагань можливість оцінити свою аудиосистему не тільки в порівнянні із суперниками, але й об'єктивно – по спеціальних нормах і правилах. Саме тому звукові змагання так "затягують" справжніх цінителів чистого і якісного звуку, дозволяючи їм постійно вдосконалювати. В Україні сьогодні існують три соревновательных руху . Чим вони цікаві й у чому відмінності між їхніми правилами?

Федерація автозвука України (ФАЗУ), що проводить під своєю егідою до дюжини представницьких змагань у рік, є офіційним органом Європейської асоціації мобільного медиа (ЕММА) в Україні. При оцінці аудиосистем учасників змагань ФАЗУ використовує правила EMMA Rules, а також соревновательный диск EMMA. У суддівський корпус Федерації входять 38 людин , причому два головні судді мають міжнародну сертифікацію. Найважливішим пунктом у роботі ФАЗУ є також формування збірної команди України й організація поїздки на еврофинал змагань EMMA.

Чемпіонат України по автозвуку – щорічна серія змагань, які проводяться ФАЗУ. Серія складається з декількох етапів (регіональних і національних ) і завершується фінальними змаганнями наприкінці сезону. ТОРІК національна Федерація вперше надала допомогу місцевим активістам у проведенні регіональних етапів – як організаційну, так і фінансову

Учасники виступають у різних категоріях: Rookie ("Новачок"), Amateur ("Аматор"), "Професіонал", "Експерт" і Pure Passive Category, у якій змагаються власники автомобілів, не оснащених усілякими цифровими "улучшателями" звуку – Dsp- Процесорами, активними кроссоверами й додатковими эквалайзерами.

Цікава особливість категорії Rookie – розподіл на класи відбувається по сумарній роздрібній вартості аудиосистемы в євро без обліку потужності (Новачок 2000, Новачок 4000 і Новачок Unlimited). Оцінюючи, судді іноді дають корисні ради учасникам цієї категорії, випливаючи яким, ті можуть поліпшити звучання аудиосистемы на наступних етапах змагань.

У категорії "Аматор" класи виглядають трохи інакше (в одному обмежується ціна, в інших мова йде про потужність і оцінку тільки якості звуку): Аматор 4000, Аматор 600 Вт, Аматор Unlimited і Sound Only.

Професійні установники змагаються в категоріях "Професіонал" (класи 600 Вт, Unlimited і Sound Only) і "Експерт" (класи Unlimited і Sound Only), а цінителі багатоканального формату і якісного зображення виступають в "Мультимедиа Аматор" і "Мультимедиа Професіонал" (без обмежень по потужності й вартості аудиовидеосистемы). Основна увага при оцінці змагань за методикою ЕММА приділяється саме якості звуку, його наближеності до оригінального, "живому" звучанню інструментів

Оцінка інсталяції починається із презентації системи власником. Потім розглядаються рівень загального монтажу системи (добір і укладання проводки , запобіжників та ін.), естетична інтеграція компонентів і т.д. Якість звучання оцінюють при помірній гучності , а головними критеріями є : тональна точність, спектральний баланс, звукова сцена (висота, ширина, глибина), звуковий образ , лінійність і задоволення від прослуховування, шуми й перешкоди як при працюючому , так і при виключеному двигуні , ергономіка й керування системою. Для оцінки об'єктивних параметрів – АЧХ (амплітудно-частотної характеристики) звуку й рівня звукового тиску використовується аналізатор Audiocontrol CA3056.

Правила ФАЗУ максимально наближені до вимог ЕММА, тому члени Федерації можуть брати участь у національних змаганнях ЕММА іншої країни

Думка експерта

Думка експерта
Директор EMMA Україна

П'ятий Чемпіонат України по автозвуку й тюнингу пройшов успішно. Дуже радує кількість нових людей в caraudio і їхня активна участь, а також загальне число клубних змагань, проведених ФАЗУ в 2005 році . Серйозних організаційних труднощів не було, якщо не вважати несприятливої погоди, коли клубні змагання були небагато подпорчены дощем. Досягненнями можна назвати гарний рівень організації клубних змагань і їхню широку географію. Навіть ті наші представництва, які влаштовували подібні заходи вперше, провели їх на високому рівні . Хочу відзначити, що провести сезон так різноманітно й масштабно допомогли наші спонсори: генеральний – торговельна марка Pioneer, ексклюзивний – Medoff Gold.

У планах на 2006 рік – проведення цілої серії клубних змагань по Україні, а також Кубка східноєвропейських держав, на який будуть запрошені команди з Росії й Білорусі

ЕММА Україна

Федерація автозвука створена в 2001 р. і є офіційним представником Європейської асоціації мобільного медиа (ЕММА) в Україні. В 2005 році відбулося 11 етапів, з яких 8 регіональних (Черкаси, Миколаїв, Сімферополь, Полтава, Сєверодонецьк, Біла Церква, Донецьк, Київ) і 3 всеукраїнських (Одеса, Київ, Львів ). У них взяли участь відповідно 200 і 144 автомобіля, у тому числі з-за кордону. Фінальні змагання в Євпаторії зібрали 84 учасника. За 4 роки виступів на фіналі Європи вітчизняні інсталятори – професіонали й аматори – зайняли сім третіх і три другі місця. П'ятеро сталі чемпіонами континенту

Крім змагань властиво по автозвуку, на етапах чемпіонату ФАЗУ проводяться змагання з тюнингу автомобілів. На фіналі -2005 у Євпаторії в них взяли участь 20 машин. Судді оцінюють тюнингованные авто в декількох категоріях, теж за правилами ЕММА.

Клубний SPL

Проведені SPL Клубом змагання містять у собі як змагання з максимального звукового тиску усередині автомобіля, так і по якості звуку (SQ) із застосуванням особливого клубного CD. У змаганнях зі звукового тиску всі учасники розділені на три категорії: "Бас", " Бас -Супер" і " Бас -Экстрим", які відрізняються обсягом змін, внесених у конструкцію автомобіля, а також кількістю й діаметром сабвуферных динаміків. Одне з відмінностей змагань за методикою SPL Клубу – наявність кваліфікаційного мінімуму (у децибелах для кожного класу), якого потрібно досягтися, щоб продовжити боротьбу за призові місця й кубки. Існує два сценарії змагань: традиційний (по футбольній термінології – групової) і очні двобої пара учасників з вибуванням (як у кубкових змаганнях), під час яких вони повинні перевищити поточні результати друг друга

ЯК вимірювальний прилад при оцінці рівня гучності використовується спеціальний прилад Termlab із твердотельным датчиком тиску, який судді розташовують усередині автомобіля

У змаганнях по якості звучання двоє суддів, що сидять на передніх сидіннях, оцінюють "музичну" систему за такими критеріями: правильність підключення каналів, призвуки салону й звукового тракту, стереообраз, лінійність АЧХ, тембральный і спектральний баланси, макро- і мікродинаміку, шуми, перешкоди і т.д. При цьому не враховується якість інсталяції апаратури, безпека її установки , а також оформлення інтер'єру й екстер'єру автомобіля

Думка експерта

Геннадій Частка
Президент Українського SPL Клубу

В 2005 році соревновательное рух по автозвуку придбало необратимо масовий характер: SPL Клуб провів 13 етапів – по 2 у Полтаві, Вінниці, Ковеле, Житомирі , Києву й по 1 – у Харкові , Луцьку й Херсоні . Усі етапи пройшли на високому рівні , з більшою кількістю учасників (у сумі з фінальним туром – близько 400 автомобілів!), інтересом і активністю величезної кількості глядачів, докладним висвітленням у засобах масової інформації. Глядачі змогли насолодитися захоплюючою програмою, поучаствовать у захоплюючому шоу й відкрити для себе новий мир автозвука й тюнинга. Успішним і плідним виявилося співробітництво SPL Клубу з компанією Panasonic, яка виступила генеральним спонсором наших змагань. Почуття гордості викликає те, що українські спортсмени за підсумками всього сезону виявилися лідерами міжнародного рейтингу в більшості категорій. В 2006 році плануємо провести не менш 20 етапів, розширивши формат і географію змагань

Spl-

Клуб

Український SPL Клуб почав діяльність в 2004 році . Існує аналогічна структура за рубежем – SPL Клуб Росія, відкритий в 1999 р. Планується створити родинну організацію в Білорусі. У минулому році клуб провів 13 етапів у восьми містах України (Полтава, Вінниця, Київ, Луцьк, Ковель, Житомир, Херсон, Харків). Загальна кількість учасників – 328. Фінал сезону в Києву зібрав 36 автомобілів

Заморський стандарт

ак і в ЕММА, при оцінці аудиосистемы за правилами IASCA Україна використовується офіційний соревновательный диск IASCA, записаний відповідно до вимог правил Асоціації. Учасник змаганн IASCA Україн виступа у декільк категорі і клас: "Дебют", "Аматор" (Аматор Смарт – для, що неимеющих отношения к профессиональному caraudio, Любитель Про – для всех участников, при этом большее внимание уделяют деталям инсталляции) и "Профессионал" (Профессионал, Профессионал Ультра и Профессионал Unlimited – деление на классы в зависимости от отношения к профессиональному caraudio и внимания судей к деталям инсталляции

При оцінці системи судді беруть до уваги звукову сцену, тональний і спектральний баланси, відсутність шумів і перешкод, ергономіку й безпеку, цілісність установки і т. д.

У цілому вимоги до інсталяції за методикою IASCA небагато м'якше, чим у змаганнях EMMA, в основному це стосується кріплення й захисту динаміків, підсилювачів і корпусів

IASCA примітна також класифікацією Idbl (звуковий тиск). НА відміну від EMMA, тут ураховують не кількість і розмір басових динаміків, а конусну зону – площа дифузора. У змаганнях IASCA Idbl по необмеженому звуковому тискові існують такі категорії й класи: Stock (площа 1-160, 161-260 і 261 і більше кв. дюймів), Advanced (1-260, 261-360, 361-720, 721 і більше кв. дюймів), Ultimate (1-260, 261-520, 521-1020, 1021 і більше кв. дюймів). Категорії відрізняються також допусками на кількість змін в обробці й структурі салону – приміром , в Ultimate допускається заміна стекол, кузовные зміни, демонтаж сидінь, у той час як у молодших категоріях салон повинен залишатися максимально наближеним до заводського. Виміру RTA (частотної характеристики звуку) і SPL (звукового тиску) виробляються за допомогою такого ж аналізатора Audiocontrol CA3056, як і в змаганнях ЕММА.

Думка експерта

Андрій Сучків
Президент IASCA Україна

Сезон можна вважати гідно завершеним. Ми починали його в травні як нікому не відома організація, але все могли побачити й оцінити, яким вийшов чемпіонат України – з п'яти етапів і з мегафиналом у Києву . Кількість учасників збільшувалася від етапу до етапу, з'являлися нові спонсори й інформаційні партнери в ЗМІ. Учасники й глядачі не раз переконувалися як організацію наших змагань, в об'єктивності суддівства. Нікого не залишили байдужими спонсорські призи. З фіналу чемпіонату Європи в Бельгії ми привезли нагороди за перше, третє й п'яте місця. У наступному році плануємо ввести нову систему оцінки звуку на великих етапах: кожний автомобіль будуть судити 2-3 команди незалежних суддів, їхні оцінки будуть підсумуватися й ділитися на 2 або 3. Це дозволить домогтися більшої об'єктивності суддівства, і оцінка за звук не буде залежати від думки одного судді

IASCA Україна

Організація ІАSСА Україна є філією Міжнародної асоціації змагань по автомобільному звуку IASCA Worldwide (International Auto Sound Challenge Association – Міжнародна асоціація автозвуковых змагань), створеної в 1987 р. ВСША.

В Україні організація початку діяльність в 2005 р., протягом року було проведено 5 етапів (у Києву , Запоріжжі , Харкові , Одесі, Львові ), на яких змагалися 163 учасника. На підсумкову зустріч у Києву з'їхалися 56 фіналістів. Європейський фінал-2005 у Бельгії приніс українським учасникам перше, третє й п'яте місця

Фан-

Клуб "Бас-атака"

Клубний рух " Бас -Атака", представлене автозвуковой громадськості 8 жовтня 2004 року, поєднує в першу чергу шанувальників апаратури Kenwood. Члени клубу є активними учасниками змагань по автозвуку, проведених під егідою різних організацій. На клубних зустрічах члени " Бас -Атаки" змагаються в категоріях Sound Only і SPL, де оцінюється якість звуку й звуковий тиск. Відмінна риса цих змагань – судді не враховують якість установки компонентів, монтажу сполучних кабелів і ін. На регулярних засіданнях клубу обговорюються актуальні питання, пов'язані зі змаганнями й новинками ринку caraudio. Учасники клубу також активно спілкуються у форумі на сайті клубу , допомагаючи один одному радами по добору апаратури

Категория: Автозвук | Добавил: rn-4ik (09.02.2008)
Просмотров: 1360 | Рейтинг: 4.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024 Сайт управляется системой uCoz